Práca čašníkov
Práca čašníka zahŕňa viacero činností. Začína sa pri prijímaní a usádzaní hostí, kedy by sa mal každý čašník snažiť pôsobiť čo najpríjemnejšie, pretože reprezentuje celé reštauračné zariadenie. Jeho ďalšou úlohou je prijímať objednávky, pričom musí vedieť hosťom poradiť pri výbere pokrmov a nápojov a teda by mal dobre poznať MENU a obsah jedál ale aj zariadenie, v ktorom pracuje.
Ak sa čašník zastaví pri stole a spýta sa ako hosťom chutí nie je to vtieravé, práve naopak. Pokiaľ je čašník profesionálny, priateľský a zdvorilý je to znak prvotriednych služieb. Jeho úlohou je nielen servírovanie a vydávanie pokrmov, ale aj dokončenie prípravy jedál pri stole (flambovanie, tranšírovanie a podobne).
Následne má na starosti účtovanie služieb hosťom, kedy často príma šeky alebo úverové karty a teda má dohľad nad vedením pokladne. Prípadné reklamácie sú taktiež odovzdávané prostredníctvom neho, on ich teda prijíma poprípade prerokováva. Keď sa čašník stretne s čímkoľvek negatívnym, čo musí s hosťami rozobrať, mal by to vedieť podať tak, aby hostí neodohnal, ale naopak, aby urobil dobrý dojem (ospravedlnenie, ponúknutie iného stola a podobne.). Jednou z najdôležitejších vlastností čašníka je teda komunikovať.
Čašník má na starosti nielen činnosti, ktoré vykonáva v styku s hosťami. Spolupracuje na zostavovaní jedálneho lístka, keďže pozná želania zákazníkov a vie, čo očakávajú. Obsluhuje a udržuje výčapné zariadenie, ošetruje a nalieva nápoje.
Pokiaľ v reštaurácií nemajú barmana, ktorého úlohou je výroba miešaných nápojov podľa receptúr, čašník preberá aj túto prácu a nápoje následne servíruje. Občas je jeho úlohou aj pripravovať minútky. šaláty. Zúčastňuje sa aj na aranžovaní miestnosti a tabúľ. Zahŕňa to prestieranie stolov, kladenie pribori, taniere a poháre a prestieraní. Musí poznať etiketu pri slávnostných akciách, keďže je ich súčasťou.